FÅ STYR PÅ
- Hjemmesidehastighed
- Omdirigering af URLs
- Strukturering af information
- XML sitemaps
- Rensning af kode
- Panda/Penguin oprydning
LOKAL SEO
Næsten en fjerdedel af alle søgninger er baseret på søgerens lokation og de fleste Business-to-consumer (B2C) handler foretages indenfor 30 km af forbrugerens eget hjem. det er værd at have med i sin markedsføring, at en tredjedel af alle mobile søgninger har til formål at finde et resultat med lokal placering. Lokal ranking leder derfor trafik til både den fysiske og digitale forretning, i form af den lokale butik og hjemmesiden, hvor forbrugerne kan henvende sig igennem.
CONTENT MARKETING
Unikt og brugbart indhold sammen med en storartet brugeroplevelse, udgør nogle af de vigtigste faktorer for SEO. Når dette indhold og disse oplevelser får omtale og bliver delt, finder Google ud af, at dit website som destination, er af høj nok værdi til at få en fremtrædende plads i søgeresultaterne. Bedre indhold og mere brugervenlig oplevelse på dit website, resulterer i bedre ranking.
En anden måde at se indholdsbaseret markedsføring på i forhold til SEO, er at anvende principperne fra indholdsstrategi til at sikre originalt, brugbart og brugerønsket indhold.