I dag dækker begrebet søgemaskineoptimering (SEO) over meget og er blevet integreret i mange marketingsgrene og –discipliner. SEO er en stor del af indholdsbaseret markedsføring samt branding og synlighed. At ranke højt nok på Google til at blive set eller endda at toppe resultatlisten ved søgninger, kræver et velorganiseret baggrundsarbejde, hvor mange faktorer spiller ind.

FÅ STYR PÅ

  • Hjemmesidehastighed
  • Omdirigering af URLs
  • Strukturering af information
  • XML sitemaps
  • Rensning af kode
  • Panda/Penguin oprydning

LOKAL SEO

Næsten en fjerdedel af alle søgninger er baseret på søgerens lokation og de fleste Business-to-consumer (B2C) handler foretages indenfor 30 km af forbrugerens eget hjem. det er værd at have med i sin markedsføring, at en tredjedel af alle mobile søgninger har til formål at finde et resultat med lokal placering. Lokal ranking leder derfor trafik til både den fysiske og digitale forretning, i form af den lokale butik og hjemmesiden, hvor forbrugerne kan henvende sig igennem.

CONTENT MARKETING

Unikt og brugbart indhold sammen med en storartet brugeroplevelse, udgør nogle af de vigtigste faktorer for SEO. Når dette indhold og disse oplevelser får omtale og bliver delt, finder Google ud af, at dit website som destination, er af høj nok værdi til at få en fremtrædende plads i søgeresultaterne. Bedre indhold og mere brugervenlig oplevelse på dit website, resulterer i bedre ranking.

En anden måde at se indholdsbaseret markedsføring på i forhold til SEO, er at anvende principperne fra indholdsstrategi til at sikre originalt, brugbart og brugerønsket indhold.

Lær mere om hvordan søgemaskineoptimering passer ind i det fuldstændige digitale marketingsbillede.

LAD OS TAGE EN SNAK OM SEO