Skab enestående indhold for at tiltrække og beholde dine ideelle kunder.

Lad os lægge ud med at klargøre hvad content marketing ikke er. Indholdsbaseret markedsføring er ikke et præcist mål eller en liste med opgaver, det er end ikke SEO, som dog trives godt og medfører vigtige resultater ved et velovervejet samspil med content marketing.

Content marketing kan bedst beskrives som passioneret indhold

Enhver ansvarsfuld og pålidelig marketingsmedarbejder ved, at indholdsskabelse er et yderst effektivt redskab til at styrke kunderelationer og opnå forretningsmål. Dedikerede medlemmer af content marketing-verdenen kender allerede til og følger i deres arbejde principperne bag måden, hvorpå de kan fornøje deres publikum med suverænt indhold. De ved, at uvurderligt indhold forvandler potentielle kunder til loyale kunder.

FORM VS. FUNKTION

Den første retningslinje om content marketing, som du bør kende til, er funktion over form. Det betyder mere at have fyld først, for derefter at ordne strukturen i dit indhold. Dette gælder dit indhold i alle former, om det er relevante blog posts, konkrete eksempler gennem cases, guider, hvidbøger, infografik, videoer, webinarer, podcasts, konkurrencer, kampagner på de sociale medier eller andet, er fyldmængden af brugbart indhold i dem alle vigtige for at nå dine kunder.

Det afgørende er, at du giver kunderne noget, de værdsætter.

I stedet for at tænke over det bestemte medie, form eller en taktik, bør content marketing ses som et sæt af principper til at skabe tillid mellem budskabet og læseren. Det uvurderlige indhold kommer først, formen det uddeles i, kommer efter.

Se hvad hvad vi har gjort for vores kunder

Tydelige og mærkbare fordele

Oveni den stærke troværdighed i dit brand og brugertilfredshed, som du vil opnå gennem indhold af højeste standard værende en central del af din markedsføringsstrategi, vil du også opleve andre goder, såsom:

  • Organisk søgemaskine ranking, særligt for tidsmæssig eller social påvirkning.
  • Større brugerinddragelse ved delinger, ”likes”, antal gentagne besøg og gennemsnitlig tid på siden.
  • Mulighed for eksterne links og derved kvalificeret trafik, tilbage til din side.

CONTENT MARKETING I SIN HELHED

Bruger du dit indhold rigtigt, kan du blive førende inden for din branche og dit felt. Overordnet set kan indholdsbaseret markedsføring deles op i tre stadier, som forudsætter det bedste udbytte af dit indhold.

  • Undersøgelse af emne og opdagelse af ny viden
  • Planlægning af indhold og udvikling af dette
  • Udførelse af opgaven, tilpasning og forfinelse

Få det meste ud af dit brand og indhold i samarbejde med os.

KONTAKT OS ALLEREDE I DAG