De typiske årsager til dataproblemer i forbindelse med Google Analytics
- Forældet eller fejlagtig placeret sporingskode
- Fejlagtigt tilskrevet eller kunstigt påvirket data som følge af forkert tilpasset sporingskode
- Ikke formået at udnytte vigtige funktioner, såsom brugerdefinerede segmenter eller hændelsessporing
- Ukorrekt sporing af markedsføringskampagner
- Fejlslået i at bruge indstillinger ved dataoprydning.
EYEADS’ TILGANG TIL ANALYTICS
OPTIMIZATION
Alle kilder samlet og organiseret i sammenhængende rapporter
HANDLING
Strategi fra den virkelige verden, dannet af visualisering og vejledning
INTEGRITET
Rent data er pålideligt data
Datavisualisering
Marketingschefer behøver ikke at være ekspert på data for at kunne træffe beslutninger baseret på data. Datavisualisering giver dem mulighed for at skabe et omfattende billede for brugeradfærden, som opleves på deres website.
EyeAds finder mønstre i rige mængder data og udnytter denne indsigt i markedsføringskampagner, så din virksomhed oplever flere konverteringer og deraf større omsætning.
Raffinering
Raffinering er EyeAds’ opryddende revideringsservice for Google Analytics, der bruges til troværdighed og optimering af data og er dækker over de to første trin af EeAds’ analyseproces på fire trin. De fire trin som tilgang til dataraffinering inkluderer:
Begyndelsesrevidering
Herunder dybdegående diskussioner om virksomhedsmål og Google Analytics-undersøgelse
Anbefalinger
Her kortlægges ethvert problem, dets betydning og dets årsager samt hvordan det kan rettes
Implementering
Inkluderer hjemmeside, Google Analytics-justeringer (inkluderer ikke kampagne URL-tagging)
Genrevidering og bekræftelse
Gennemgang og kvalitetstjek for endelige justeringer (hvis nødvendigt)
UKORREKT DATA GIVER DÅRLIGE RESULTATER
Det kan have enorme konsekvenser for din virksomheds website, hvis du baserer dine afgørelser og beslutninger på ukorrekt data, som blandt andet kan medføre:
- Uvidende markedsføringsbeslutninger
- Fejlvurderet budgetter
- Mistet sporinger på hjemmesidebesøg
- Ukorrekte konverteringsrater
- Mistet eventuelle omsætningsmuligheder
Ukorrekt data = Uinformeret Markedsføringsafgørelser UNDGÅ UKORREKT DATA MED OS